Citat:
Ursprungligen postat av JonathanS
tartareandesire, det finns en systemteknisk orsak till varför vi inte automatiskt lägger in ett lösenordsskydd i statistiken. För att göra det bästa av denna situation så har vi nu istället uppmanat alla våra kunder att skapa ett eget lösenordsskydd. Samtidigt så indexeras som sagt ingen statistik sedan ett år tillbaka.
Jag har inte påstått att vi är felfria. Inte mig veterligen. Om det har verkat så, då får jag uppriktigt be om ursäkt för det. Ingen är felfri, vi försöker anpassa oss efter de ramar som vi har och vi undersöker som sagt en mer permanent lösning.
|
Jag är inte kund hos FS-data så jag vet inte hur er kontrollpanel ser ut, jag kanske har missuppfattat något. Men som jag förstått det hela har ni arbetat i minst ett år på en lösning för att lösenordsskydda kunder statistik, och arbetar fortfarande på att lösa problemet.
Kunder kan i kontrollpanelen ställa in lösenordsskydd för sin statistik, jag antar att de får fylla i användarnamn och lösenord de vill använda. Däremot har ni, av en systemteknisk orsak, inte möjlighet att sätta exakt samma lösenordsskydd (med slumpat lösenord) och sedan antingen maila inloggningsuppgifterna till kunden eller hellre be kunden logga in och sätta ett eget lösenord. Är det rätt uppfattat? Vad är i så fall den systemtekniska orsak som gör att era kunder har större kontroll över tjänsterna än ni själva har?