Visa ett inlägg
Oläst 2013-02-28, 12:07 #39
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2005
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

Reg.datum: Apr 2005
Det som har hänt sedan senast, det är att vi har stoppat indexeringen från Google av våra kunders statistik. Om man googlar och väljer att visa resultat från det senaste året så finns där ingen kundstatistik.

Vi har även haft långa interna diskussioner och utfört ett flertal olika tester för att se hur vi ska gå vidare med detta. Med tanke på hur statistiken är integrerad i vårt system så är det rätt svårt att hitta en bra lösning för att automatiskt lösenordsskydda statistiken.

Vi har istället valt att kontakta alla tekniska kontakter för våra webbhotellskunder och uppmana dem att lösenordsskydda sin statistik. Ett e-postutskick om detta, med hänvisning till https://fsdata.se/manualer/hemsida/s...a-statistiken/, går ut här idag.

Till sist så nöjer vi oss inte med det här. Vi kommer att ordna en mer permanent lösning och det lutar åt att nuvarande statistik kommer att ersättas helt. Det finns ett antal olika alternativ där och jag kan inte sia om när/hur detta faller ut riktigt än. Oavsett vad så är det något som kommer att lösas, det är jag säker på.

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Av ren nyfikenhet undrar jag vad just du tyckte var dåligt med kontrollpanelen? Förhoppningsvis kan FS Data ta till sig konstruktiv kritik och förbättra sig med tiden. De förändringar som gjorts hittills är visserligen små men det är ändå små steg i rätt riktning.
+1 på det. Vi är väldigt intresserade av att höra vad våra kunder tycker om vår kontrollpanel. Alldeles nyligen så uppdaterade vi gränssnittet så det matchar vår hemsida. Vi har även infört en riktig domänhantering (https://fsdata.se/blogg/hantera-era-domaner-hos-oss/) och vi fortsätter att arbeta aktivt med vår kontrollpanel. Bland de saker vi har planerade är bl a ett helt nytt (och mer logiskt/bättre konstruerat) gränssnitt och one click-installerare. Om ni har input här, dra gärna några rader om det till mig på [email protected].
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat