Visa ett inlägg
Oläst 2013-02-28, 10:17 #52
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
Citat:
Ursprungligen postat av Norman Visa inlägg
Lite intressant att folk i denna tråden sitter och klagar på CN, när de som klagar själva haft kunder som varit infekterade och agerat DDOS sources :P.

Ännu värre är att man vägrat stänga dessa VPS:er/co-location/proxies
även efter påpekande och gömt sig bakom "sekretess"-klausuler.

Summa summarum, DDOS går att förebygga men kostar pengar, är tidskrävande och kräver arbete i alla led från leverantör ned till slutkund.
Sedan tartar nämnde att vi skulle samarbeta så har jag tagit ett par möten om just hur alla leverantörer skulle kunna samarbeta - och det är inte helt lätt när man tänker efter. MEN - väldigt intressant att höra av det du säger ovan - för det kunde jag inte tro? Även om vi inte samarbetar officiellt så tar jag för givet att alla drar sitt strå till stacken och stänger ner eller "hanterar" servrar som man uppenbarligen ser är delar av ett botnät? Det är det minsta man kan förvänta sig och sedan allt ovanpå är bra förstås. Kliar mig i huvudet om det finns

Vi har kört City Cloud nu i fyra år - det är servrar som kan startas i hundratal och det första är att skapa system för att kunna stoppa:

1. Oseriösa personer som vill åt tjänsten - innan de ens når en server - och det är många. ;-)
2. Om en maskin körs igång - mot förmodan med störande tjänster - ha system som snabbt kan agera och stänga ner. Automatisera det så hårt man kan.

Om inte annat är ovan ett råd till alla nu "nya" aktörer som skapar liknande tjänster. Utan dessa system är det väldigt lätt att någon får mycket datorkraft som kan användas till vad som helst.

Om ovan stämmer dock - så är det folk här som sitter och pratar om detta och sedan gladeligen låter folk dosa från sina nätverk? Då är man del av hjärtat av problemet - och det vore ju väldigt olyckligt om vi inte alla tar det ansvaret?

Du har helt rätt - med mycket pengar och tid kan det stoppas. Det finns dock alltid gränser vad Arbor klarar och andra lösningar klarar - så även med bästa systemen kan en riktigt stor DDoS skada. Som alltid blir det en balansgång mot vad kunder är villiga att betala för en tjänst.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat