Det finns en del att jobba på ser jag.
Renderingstiden är väldigt lång och jag ser att ni använder Wordpress. Ni skickar väldigt dåliga HTTP-headers och ni inkluderar väldigt många bilder, css-filer och javascript-filer. Dessa bör man försöka kombinera till färre filer för att det inte ska bli så många HTTP-requests.
Det finns några ganska enkla saker ni kan göra för att lösa de flesta av de mest akuta problemen.
Hur många plugins har ni installerade? Behöver ni alla? Avaktivera alla ni inte behöver.
Det verkar inte som ni använder något cache-plugin. Jag föreslår att du installerar
W3 Total Cache och aktiverar följande under general settings(kryssa i checkboxarna):
- Page cache (Disk: basic)
- Minify (Auto+disk. OBS! Detta kan paja sidan så om du upplever några problem efter detta kryssa ur det här)
- Database Cache (Disk)
- Object Cache (Disk)
- Browser Cache
Det kommer förmodligen komma upp några notiser längst upp om att installera saker, tyck "auto install" på alla.
Gå sedan till Page Cache i menyn och kryssa i !"Automatically prime the page cache" och "Prime post cache on publish" en bit ner på sidan.
Detta kommer lösa nog de flesta ganska många av problemen och sidan bör bli betydligt snabbare. Det finns en hel del fler saker man kan göra med då behöver man göra en lite djupare analys och förmodligen se över plugins m.m.