Visa ett inlägg
Oläst 2013-02-26, 22:27 #18
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Tycker det är konstruktiva och positiva tankar som både gör att man som kund inte vill dela webbhotell med SD och som gör att man som webbhotell väljer att låta rikets lag bestämma kunderna man vill ha. Den enskildas rätt att verka mot det man anser vara negativa strömningar och ett företags vilja att verka för det fria ordet... Att anse att något av det är löjligt ... jag förstår inte.

Tråkigt för både City Network och dess kunder med denna DDOS. Men liksom föregående gånger det uppmärksammats på WN tycker jag det är synd att webbhotellens representanter inte nämner något om hur de vill påverka rättssituationen eller för den delen ens insinuerar att de har den viljan. Det är alldeles för lätt att gömma sig bakom nätets murar och sänka sajter utan risk att fångas av statens lama armar.

Jag har rätt många gånger arbetat med sajter eller haft kontakt med sajtägare som påverkats, mest utanför webbhotellens värld, och den enda gången jag har sett något som faktiskt nått fram till attackeraren själv så var det när en påverkad sajts representant ringde och varnade att komma förbi och prata med denne i föräldrahemmet. Många av attackerna kommer från ynglingar som inte inser vad de gör...
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat