Visa ett inlägg
Oläst 2013-02-26, 21:36 #4
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2010
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Reg.datum: May 2010
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Visst är det så men att företag som Let's Deal medvetet väljer att sponsra sådana oseriösa företag är väl ändå värre? När deras säljare inte lyckas lura tillräckligt många seriösa företag till tjänsten så fyller de ut med såna här istället.
Jag gillar inte det de gör på något sätt, men problemet är ju att det faktiskt är så många som faller i fällan. Det handlar ju i grund och botten om sunt förnuft, är något för bra för att vara sant så bör man kolla noggrannare. Kan man ändå inte hitta några uppenbara saker som avslöjar om det är en bluff har man två val precis som patrikweb sa, antingen chansar man och tar risken utan att gnälla om det visar sig vara en nit, eller så skiter man i det och köper ifrån något seriösare företag eller märke man kan lita på istället.

Moraliskt tycker jag inte att det som Let's deal gör är okej, men det står ju faktiskt klart och tydligt på massvis av ställen att det inte är äkta Gillette-produkter så om man bara tar sig 10-20 sekunder på att läsa så vet man vad som gäller. Eftersom de leverera det som klart och tydligt står kan jag inte se några juridiska eller affärsmässiga problem. Det skulle möjligen vara att de använder använder en bild på originalet och att kopian gör intrång på originalets immateriella rättigheter(t.ex. ett eventuellt patent på kopplingen i fallet med Gillette).
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat