Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Vem har ens sagt att det är SD som blir attackerade? Och vem skulle vilja utföra DDoS emot SD? Enda är väl vänster folk som jag skulle kunna tänka mig gå så långt.
|
Jag vet att SD har attackerats tidigare (vet inte om det skett under tiden hos CN dock) men jag sa aldrig, och menade inte heller, att det var de som blev attackerade särskilt den här gången. Tog bara upp det som exempel på en sajt som många skulle ha lättare för att kasta ut än andra och som en välkänd sajt som drar till sig uppmärksamhet från en del grupper. De måste ändå betraktas som en högriskkund som man bör ha lite extra koll på.
Att kasta ut en sajt som attackeras är helt fel oavsett hur många som drabbas. Däremot måste man, om man inte klarar av att hantera attacker som riktas mot särskilda mål, isolera dessa kunder från övriga till dess att man kommit till rätta med problemen. Nu har dock inte City Network givit oss någon som helst information om de stora mängder attacker som förekommit så det blir hur som helst bara spekulationer till dess de har någon närmare information att ge.