Visa ett inlägg
Oläst 2013-02-23, 04:12 #7
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Håller inte riktigt med, tycker idag Adword annonser kostar väldigt mycket och ger väldigt lite till kostnaden.

Då efter egen erfarenhet, vi har gjort väldigt stora utskick av fysisk reklam under åren.

Den reklam ger effekt medans adword ofta varit väldig dyr kostnad och inte känns som det gett något speciellt.

Om man ser idag till tryckkostnad och distributions kostnad är idag för fysisk reklam mot vad varje klick idag kostar emot adword skulle jag säga fysiska reklamen når 10-50 gånger mer än vad 1 klick kan göra beroende vilket område man har verksam inom.

Nu pratar jag bara om köra egen utskick av reklam, annonser i tidningar som når hela län etc blir lätt upp till 40-100 gånger vad adward reklam ibland kostar.

Har dock inte personligen testat radio eller tv reklam ännu, även om jag haft flertal möten om sådant under åren.

Men generellt kan man säga att olika marknadsföring passar olika beroende på vilken produkt/tjänst/branch man har.
Jag pratar givetvis bara om mina egna personliga erfarenheter, det är givet att det är olika för olika verksamheter.

Jag glömde dock direktreklam i min uppräkning, så jag vill justera vad mina erfarenheter gett:

Detta gäller en verklig verksamhet (I stockholmstrakten) jag byggde upp 2008 för service/underhåll av datorer och IT-utrustning som konsulttjänster:
  • Adwords-annonser på Google är 10 gånger effektivare än telefonförsäljning
  • Telefonförsäljning är 10 gånger effektivare än direktreklam
  • Direktreklam (utskick) är 10 gånger effektivare än att annonsera i tidningar

...i relation till investeringen i SEK och den ökade försäljningen det genererar räknat i SEK.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat