Visa ett inlägg
Oläst 2013-02-22, 23:50 #6
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Telefonförsäljning är visserligen 10 gånger effektivare än att annonsera i tidningar, men Adwords-annonser på Google är 10 gånger effektivare än telefonförsäljning i relation till investeringen och den ökade försäljningen det genererar.

Men om man begränsar sig till att enbart kontakta eButikskunder och erbjuda dem sånt som andra ebutikskunder köpt som hade köpt samma artiklar, precis som man får tips om på Amazon så skulle det kanske funka.

Men man ska absolut bara ringa till de kunder som godkänt det i förväg, annars förstör man butiken rykte. Alla hatar dåliga telefonsäljare.
Håller inte riktigt med, tycker idag Adword annonser kostar väldigt mycket och ger väldigt lite till kostnaden.

Då efter egen erfarenhet, vi har gjort väldigt stora utskick av fysisk reklam under åren.

Den reklam ger effekt medans adword ofta varit väldig dyr kostnad och inte känns som det gett något speciellt.

Om man ser idag till tryckkostnad och distributions kostnad är idag för fysisk reklam mot vad varje klick idag kostar emot adword skulle jag säga fysiska reklamen når 10-50 gånger mer än vad 1 klick kan göra beroende vilket område man har verksam inom.

Nu pratar jag bara om köra egen utskick av reklam, annonser i tidningar som når hela län etc blir lätt upp till 40-100 gånger vad adward reklam ibland kostar.

Har dock inte personligen testat radio eller tv reklam ännu, även om jag haft flertal möten om sådant under åren.

Men generellt kan man säga att olika marknadsföring passar olika beroende på vilken produkt/tjänst/branch man har.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat