Citat:
Ursprungligen postat av OrdUpp
Ringde skatteverket, om jag skulle tjäna in 500 000kr på ett år så kan jag ta ut 305 000kr från dessa. Så du har fel verkar det som Conny.
|
Suck!
Du kan väl inte vara så naiv att du tror att du på en fakturerad intäkt på 500 000 kr gör 500 000 kr i "vinst"? Om du är så naiv och sedan uppger för skatteverket att det är så så får du ett svar som inte stämmer med verkligheten.
Som företagare så har du massor av små och stora omkostnader som företaget ska betala, och som du måpste ta för att kunna bedriva din verksamhet på lång sikt. Du har dessutom en betydande mängd reskostnader om du sk apendla in i Norge varje dag. Nu vet jag inte var du bor och vart du ska jobba i Norge, menjag antar att du bor nära gränsen, kanske Eda, Arvika eller Torsby och du kanske ska jobba i Trondheim eller Oslo, men oasett vilket så kommer du ha stora omkostnader.
Jag tycker du är alldeles för naiv för att driva företag, så helst borde du helt avstå och ta en anställning i stället. Om du går på din och skatteverkets linje och plockar ut 25 416 kr i nettolön per månad så kommer du så småningom att hamna i likviditetstkris, och jag lovar dig att det inte är kul.
Jag har gjort allt jag kan för att hjälpa dig men om du inte vill lyssna på mina råd så är det bara bortkastad tid för mig att fortsätta den här diskussionen.