Visa ett inlägg
Oläst 2013-02-19, 07:10 #6
KajMagnus KajMagnus är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2013
KajMagnus KajMagnus är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2013
Citat:
Ursprungligen postat av imani Visa inlägg
Kul att du tänker på nya sätt att hantera diskussioner på nätet.

Jag upplever det dock lite svårnavigerat just nu samt ganska oöverskådligt.

Jag vill t ex från början se vilka samtal som förs under ett ämne för att sedan välja vart jag vill läsa vidare, istället som för nu då jag behöver skrolla för att se vad de inledande kommentarerna handlar om.

Jag skulle önska en prezi-funktion (prezi.com) med zoomknapp för att gå djupare in i diskussionerna. och sedan även ha möjlighet att zooma ut och gå in i annat samtal.
Hej och tack för feedbacken!

Ang. svårnavigerat: Du märkte att man kan scrolla högerut med musen? Genom att klicka och dra? (Så man slipper använda scrollbaren)

Ang. "från början se vilka samtal som förs under ett ämne" — hmm men det ser man väl inte med "normala" samtalssystem heller? Då ser man dessutom bara det allra första svaret på huvudartikeln, och svar-till-första-svaret. Jag tänker att det borde vara ännu "värre" ? (Och man behöver scrolla, neråt dock)

Vidare ang. "se vilka samtal som förs under ett ämne": Tänkte du på ett "normalt" samtalssystem, med alla "undersvar" (svar-till-andra-svar) kollapsade, så att man såg bara direkta svar tilll själva artikeln?

Prezi-funktion vore intressant. Svårt att hinna dock... (I Chrome kan man få snarlik effekt genom att zooma ut med CTRL+scrollhjul)

Mvh Magnus
KajMagnus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat