Visa ett inlägg
Oläst 2013-02-13, 15:00 #8
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Det viktigaste jobb man kan göra är att vara riktigt selektiv redan i sin Research.

Det finns ca en miljon registrerade företag i Sverige, varav ca 75% har någon typ av verksamhet. Men du kan börja med att hitta de 100 mest sannolika kunderna genom att göra en extremt hård gallring. Kolla med http://www.parguiden.se där du kan söka fram antalsuppgifter utifrån olika kriterier som geograi, omsättning, antal anställda m.m. Du kan för en billig peng köpa en register med 100-1000 kontaktpersoner och testa om du har gjort ett bra förarbete.

För att sälja effektivt ska du i princip undvika de 199 som inte är intresserade, målet är att du ska pricka in den ende av de 200 som verkligen är intresserad av ditt erbjudande.

Det är här de skickliga säljarna skiljer sig från klåparna, dvs i sin research. Gör man ingen reserach så kan man få en hitrate på 1 av 3000 som i vanligt spam. Så ju högr ehitrate desto mer pengar tjänar du, för då behöver du spendera mindre tid med de som inte köper. Med telefonförsäljning så kostar ju varje dead call pengar och stora pengar, med spam så har du i princip ingen marginalkostnad alls, därför dränks vi i oönskad reklam via den kanalen, vilket i längden bara gör det svårare för de verkligt seriösa säljarna (som gör sin grundliga reserach och bara kontaktar de verkligt potentiella kunderna).

Var noga med att föra statistik så du kan hitta mönster i vilka du har framgång med, det är såna, s.k. tvillingar, du ska söka efter i din research.

Du får gärna PMa ditt manus och de frågor du planerar att använda så kan jag ge mer konkret feedback.

Senast redigerad av Conny Westh den 2013-02-13 klockan 15:12
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat