Visa ett inlägg
Oläst 2013-02-13, 10:18 #10
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2009
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2009
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Det går inte att räkna som du gör, du måste fakturera 30 000 kr för att få ut 10 000 kr i bruttlön.

Du behöver ha försäkring, du står dina egna kostnader m.m. så det är inget bullsshit jag pratar om, det är tyvärr så verkligheten ser ut för konsultjobb som faktureras.

Fakturerar du 15 000kr + moms så kommer du få ut en bruttolön på 5000 kr och netto 3500 om du har 30% skatt.
Dina kalkyrer är säkert rätt och ligger väl på en timlön jag brukar fakturera på.

Men i det här läget känns det ju lite annorlunda. Det är mitt exjobb (de _behöver_ inte ge mig någon ersättning alls). Jag har inga övriga kostnader förutom försäkring.

Iom att det gäller ett exjobb så blir det fel att räkna med en "riktig" timlön osv. Den "lön" jag skulle få för detta är ju långt ifrån en "riktig" lön. Jag menar, lönen är långt ifrån en standard-lön, så att räkna med en standard-tim-ersättning vid fakturering blir ju lite konstigt.

Jag hade ju aldrig gjort det här uppdraget för den ersättning jag får om jag hade jobbat som en vanlig konsult.
Linuus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat