Jag fokuserar mest på granskning av innehållet:
Fär det första så gissar jag att du driver en affärsverksamhet, då ska man var atydlig med vilket företag man är så:
- företagsnamnet ska finnas tydligt angivet på första sidan.
- Kontaktuppgiftrena ska finnas direkt på första sidan dvs Juridiskt företagsnamn, säte, orgnr men även postadress, telefonnr, mejladress)
- Det är otydligt vem webbplatsen representerar
- Det är otydligt vilket problem besökaren kan få hjälp med att lösa
- Siten är mer inriktad som en personlig presentation av Joakim Florén inte inriktad på att sälja in sig hos besökaren, behöver mycket mer arbete med konceptet, vad ska den utråla för energi till besökaren
- Vad är specialiceringen?
- Det finns tusentals webbyråer, VARFÖR ska besökaren välja just denna webyrå?
- Finns det speciella kunskapoer inom någon specifik kundbranch?
Krysset har en speciell betydelse som betyder "stäng" eller "ta bort" i dator/webbsammanhang, det ger inte ett seriöst intryck när det finns på en webbyrås webbsida, en webbyrå borde veta bättre.... En grön bock, punkt, streck eller nåt liknande hade funkat bättre. Den röda färgen på krysset betyder ju "FEL!" byt till grönt som betyder "OK!" eller "Bra!".
Även Krysset när man hovrar bilderna visar prov på "konstig" design. Ändra detta till något annat, som föreslagit ett förstoringsglas eller nåpgot sånt.
Citat:
I am a creative web developer with love for design. Personal sites for both web and smartphones is what I know and what I do.
Check out my work, it is Simply Delicious.
|
Den här texten behöver omarbetas så den ger besökaren ett UNIKT VÄRDE, nu är den helt felfokuserad. Den fokuserar inte alls om kundens problem vilket den borde.
- Använd gärna igenkännande frågor så kunden kan knyta an till sin verksamhet
- Vilka av kundens problem fokuserar verksamheten på?
- Vilka är dina kunder?
- Vilka kunder fokuserar du på?
- ....
Jag är konfunderad på vad den här verksamheten fokuserar på så jag förstår inte riktigt vad som är det UNIKA med detta företag.
Jag kan i viss mån se att VÄRDET är att leverera webbdesign, men är det inte UNIKT så har du 3000 andra webbyråer som är minst lika dugliga och som du måste konkurrera med. Vad är det som är UNIKT med just denna webbdesign-byrå som gör att kunden över huvud taget ska ta kontakt?
Försök hitta det UNIKA som gör att kunden känner igen sig på 1 sekund och känner att:
- "YES - det här företaet är klockrent för mig!"
- "Det här företaget kan lösa mitt problem!"
- "Det här företaget ska jag t akontakt med!"
Citat:
My websites always come with either Wordpress or Drupal. Both of these are two easy tools that helps you to control and update your websites with just a few clicks.
|
Den här texten är delvis ok, för den beskriver lite vilka verktyg som behärskas, men den blir för medioker om det inte finns en mer säljande behovskoppling i den förra texten på sidan. Man kommer inte så här långt i sitt läsande av webbsidan.
"Simply Delicious" tror jag funkar bra som "mantra" enligt Guy Kawasakis stil. Behöver kompletteras med ett bolagsnamn för att kunna skapa en bra minnesbild för besökaren:
Citat:
[Bolagsnamn] - Simply Delicious
|
Då skulle jag direkt associera till ett konditori, med läckra bakelser....
Citat:
[Bolagsnamn] - Passion for design
|
Upplever jag som ett bättre mantra för en webb-design-byrå. Därmed inte sagt att det är det ultimata mantrat, men jag tycker det vore mer passande.