Visa ett inlägg
Oläst 2013-02-07, 14:42 #2
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Ara Visa inlägg
ABSOLUT.NU, .nu är inte heller svensk utan utländsk, så jag postade exempel på utländska domäner som absolut har "norpat" åt sig.

Det känns som dom ofta tar striden även om dom inte kan vinna bara för att sätta skräck i folk eller om dom vinner statuera exempel.

När det gäller IP är det i 99% av fallen han med mest pengar som vinner tvisten.
Den statistiken betyder ju nada ifall det i 98% av fallen också är den med mest pengar som har rätt

När det gäller de internationella domänerna så tycker jag inte det är särskilt märkliga utfall men däremot tycker också jag att beslutet rörande absolut.nu är högst tveksamt. Ifall en person helt utan anknytning till Sverige registrerar en sådan domän så kan man ju emellertid fråga sig varför.

Samma sak gäller emellertid i samtliga dessa fall som alltid annars. Så länge man bedriver en legitim verksamhet på domänen och inte inkräktar på någon annans varumärke så behöver man inte vara det minsta orolig att bli av med domännamnet. Det är trots allt viktigast i sammanhanget.