Visa ett inlägg
Oläst 2013-02-07, 14:15 #1
ovdahlberg ovdahlberg är inte uppkopplad
Read Only
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 34
ovdahlberg ovdahlberg är inte uppkopplad
Read Only
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 34
Standard Deklaration Enskild Firma

Startade en enskild firma i början av 2012 och satte en väldigt låg preliminärskatt som jag sedan betalt under årets gång. Detta eftersom att mina inkomster varierar väldigt mycket från månad till månad beroende på hur mycket jobb jag har haft tid att göra (studerar fortfarande).

Sen har jag alltid satt undan 50% + momsen av det jag tjänat på ett eget konto, bokfört alla inkomster och bara kört på så här under året.

Är helt ny på allt det här och funderar nu på hur man gör med bokslut och deklarationen. Har alltså inte gjort något bokslut för 2012 än... Antar att man redan skulle gjort det?

Sen angående deklarationen... Har ju betalat in en liten summa till skatteverket (preliminärskatten) men har tjänat betydligt mer än vad jag har betalt in.

Hur gör man nu för att korrigera det här och betala in allt som ska in? Är det lättast att gå till en revisor eller tror ni jag klarar det på egen hand?

Mvh Oliver
ovdahlberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat