Visa ett inlägg
Oläst 2013-02-05, 13:18 #6
mephisto73s avatar
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2008
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mephisto73s avatar

Reg.datum: Jan 2008
Att koppla på en webbshop är nog rätt väg att gå. Låt dig inte nedslås av att det inte givit något hittills - att lyckas med ehandel är en konst i sig. Några snabba tips:

1. Jag tycker att du ska ta bort bannern på alla undersidor (den där det står "Hudutslag är platsen där..."), den stjäl viktigt utrymme och gör att det känns ofärdigt.

2. Kan du fixa en svensk adress/svenskt telefonnummer så skulle det nog hjälpa.

3. Jag antar att menyn i butiksdelen som dyker upp under innehållet är en sidfot? Kanske förtydliga detta med en avvikande bakgrundsfärg.

4. "Mina varningar" makes no sense. Vad betyder det?

5. "Mina kreditnotor" kan du också stryka eller byta namn på. Många har ingen aning om vad kreditnota är

6. Fixa 3PL i sverige så att du kan leverera inom 24h. Det vinner du på. Jag lovar.

7. Lägg till köpvillkor, privacy policy, om oss

8. Enhetlig navigering är ett måste. Nu beror det på var på sidan man är vart olika länkar leder till. Detta är inte användarvänligt (se. Jacob Nielsen).

9. Skaffa en professionell logga.

10. Tala om för kunden hur man betalar. Jag vill inte behöva logga in för att se detta.

11. Erbjud fakturabetalning. För ärligt talat, vem tror du skickar sina pengar, via Paypal(?), till ett helt anonymt "företag" med adress i Thailand? Du/ni har ingen som helst trackrecord så att du/ni inte sålt något hittills är inte förvånande!

12. Tala om för kunden vem som står för tullavgift och moms om beställningen fastnar i tullen.

Det finns mer att göra men detta är en start. Du har 200 potentiella kunder som kommer till dig varje dag *helt gratis*. Det är ett gyllende tillfälle och du bör kunna omvandla i alla fall 2-8 av dem till kunder (om vi pratar unika besökare).

Viktigast är Tydlighet och Tillit: Vem är du/ni och vad erbjuder du som är bättre än alla andra? Och varför ska någon lita på dig/er och anförtro er pengar?
mephisto73 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat