Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme
Väl förklarat aelander!
Conny, jag förstår inte hur du menar. Måste jag köra den formeln på alla rader, eller?
Jag har iaf gjort en lösning i C#, som läser av alla rader, hittar samband (x,y != x,y+1) och sätter en stjärna.
Ska finslipa lite och göra lite mer automatik så ska vi se hur det blir. Kan slänga upp det här också. Tanken är att detta ska spara tid, då det ska användas 15-20 gånger per dag, i stora Excel-filer.
|
I de lösningar jag redovisat så förändras inte originalvärdet utan du lägger det i en egen kolumn. Jag brukar aldrig förändra originalkvärdet för om det går åt skogen så vill jag enkelt kunna ändra formeln och sedan köra om resultatet.
I mina exempel så har jag förutsatt att du börjar med att lägga in dina postnr i cell A6 och sedan går neråt till A7, A8 osv...
Både min första formel och min andra formel kan du lägga i B6 och sedan kopiera den neråt så kommer referenserna till A6 och A7 att justeras så de blir rätt.
Då får du en stjärna i den sista förekomsten av varje postnr i kolumnen B, men kolumn A är oförändrad.