Medlem
|
|
Reg.datum: Aug 2009
|
|
Medlem
Reg.datum: Aug 2009
|
Hur ska jag tjäna mer pengar på Hälso-sajt?
Har en hemsida som heter Hudutslag (hudutslag.nu) där det finns flera inlägg om olika typer av hudutslag. Det är inlägg om Finnar, Könssjukdomar, Hudåtkommor, Vanliga Barnsjukdomar osv.
Rankar högt på flera sökord och får SEO-genererad trafik på ca 200 unika besökare om dagen.
Jag vet dock inte hur jag ska monatisera sidan. Jag har b la testat Adsense, Tradedoubler, Popups för "signa för nyhetsbrev", försökt locka dem till nyhetsbrev på sidan och just nu testar jag en väldigt enkel webbutik för att se om jag kan få dem att köpa några produkter ifrån sajten.
Adsense hade jag ca 1,7-2% click-rate på och tjänade 10-25 SEK om dagen. Jag tyckte det var alldeles för lite och det borde gå att tjäna mer. Popups misslyckades totalt, samma sak med nyhetsbrev-formulär på hemsidan. Gällande tradedoubler så hade jag ett par bildannonser uppe för Apotek och "hälsoprodukter" där jag tjänade 0 SEK på någon månad.
Webbutiken har inte givit några resultat alls på någon månad nu. Jag har bara lagt upp 3 produkter, kanske behöver lägga upp ytterligare. Men jag vill bara validera om modellen fungerar.
Så... Är det någon som har bra idéer på hur jag kan tjäna mer än 10-25 SEK ifrån Adsense på sidan? Har väldigt liten erfarenhet ifrån Affiliate-modellen. Jag satte endast upp sidan för att utveckla mina kunskaper både inom Affiliate, men framförallt SEO.
|