Citat:
Ursprungligen postat av tony-axbyte
Om man lägger ner lite tid på att registrera bra domäner som gått ut så kan man faktiskt få tag på en bra domän om man är snabb på att ta den.
|
Har själv nyligen börjat hamstra domännamn (slutet av december). Så min samling är säkerligen mycket mindre än de flesta här. Sysslar mest med det som en hobby. Det är kul att prova/lära sig nya saker

Roar mig med att tänka ut sätt att hitta intressanta domännamn.
Tex. så skrev jag ett script som drog igenom alla artiklar i kategorin "Start ups" på Techcrunch och extraherade alla domäner från de externa länkarna, sen kollade jag sök volym för bolagsnamnen på svenska marknaden. Därefter kollade jag vilka av de intressanta som fortfarande var ledig på .se och reggade upp några.
Har även dragit igenom en del av topplistorna på Alexa och gjort detsamma där.
Nu tror jag inte att woothemes.se, netvibes.se eller tweetdeck.se kommer generera några superintressanta erbjudanden... men kul att leka lite. Eftersom det gått att få tag på svenska domäner till 5kr styck i januari så har det ju inte direkt bränt i fickan heller
...Annars håller jag ett öga på IIS lista på domäner som är på väg att förfalla. Har lyckats ta några kul med den approachen med: springskor.se, kontaktplatsen.se och jamformaklare.se.