Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Inte mycket till mantra, det är ju en ren översättning  Att en bil rullar är väl också det minsta krav man kan ställa på produkten  Visst kan det möjligtvis gynna storbolag i TV-marknadsföring och dylikt men när mindre företag börjar använda sig av slogans så låter det bara fånigt i mina öron. Tror också det har mindre betydelse idag än för 20 år sedan, idag känns det lite unket och klyschigt.
|
He, he, ja Volvo - jag rullar är väl lite banalt mantra kanske, men jag ville bara illusttrera texten jag skrev med lite exempel, så man får inte ta det så bokstavligt.
Det ska vara "Unikt Värde" för kunden.... men jag är ingen marknadsföringsguru, upprepar bara vad jag läst mig till i teorin, och vad såna som jag tycker är framstående inom marknadsföring sagt på seminarier och i olika tal. De verkar dock alla var arörande överens om att just det unika värdet är det som gör en stor skillnad mellan framgång eller inte (sen finns det mer faktorer givetvis men det är lite offtopic i den här tråden).