Ämne: Era åsikter?
Visa ett inlägg
Oläst 2013-01-29, 10:08 #4
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Apr 2006
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar

Reg.datum: Apr 2006
Till att börja med kan jag säga att jag tycker det är en kul och trevlig idé och tjänst. Att den liknar någon annan sida spelar ingen som helst roll så länge det finns en efterfrågan, fråga Rocket Internet. Det finns mycket funktionalitet som saknas och kan självklart byggas ut men som det ser ut nu har ni ett flöde som ni kan bygga vidare på. Kul!

Problematiken som jag ser det är betalningarna. Jag genomförde en beställning men fick inget giltigt kvitto. Jag kan inte heller ange min företagsuppgifter eller se era uppgifter, ingen moms är heller presenterad. Om ni ska driva en sådan tjänst så ser jag det som helt grundläggande saker eftersom största andelen köpare mest sannolikt kommer vara företag. Ett annat problem är ju för er, eftersom jag nu betalar er och får "kvitto" från er, så innebär det att det är ni som betalar ut pengar till frilansarna. Det är ju en form av lön för utfört arbete och innebär ju då att ni ska betala sociala avgifter, arbetsgivaravgifer samt lämna kontrolluppgifter till Skatteverket. Gör ni det? Om inte, så är det något ni verkligen bör kolla upp ordentligt och få på plats.
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat