Visa ett inlägg
Oläst 2013-01-28, 13:11 #6
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Gör gärna en egen "utredning" för att få fram identiteten på rätt person. Men gör polisanmälan och lämna över alla uppgifter till polisen, ta inte kontakt med personen själv, eller någon av dennes vänner släktingar, du har ingen aning om vad det är för person.

En annan viktig sak är att du ska heller inte dra några slutsatser själv, utan lämna över råmaterialet till polisen, om du inte själv är polisutredare så kan du ha misstagit dig på identiteten. Men har du regnr och ett signalement samt tidpunkt och exakt plats för "händelsen" så ska du rapportera det till polisen.
Exakt. Det är det jag har tagit fram nu och försäkringsärendet får försökringen hantera och smitningen får polisen ta med mina kompletterande uppgifter. Polisen tillkallades dessutom till platsen direkt för att ta en anmälan. Har inget intresse att kontakta ägaren eller den som körde bilen - det får både polisen och försäkringsbolagen hantera.

Citat:
Men nu vet jag inte om det är en personlig vendetta du är ute efter?
Nej, nej ... det var ingen stor skada, men jag tycker det är så dåligt att man smiter efter att ha pratat med mig. Skulle ju bara köra av på ett mer säkert ställe för att utbyte av uppgifter och då sticker personen ... trodde nog inte jag hade tagit bilnumret.
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat