Visa ett inlägg
Oläst 2013-01-28, 08:08 #3
Legendarisk Legendarisk är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2012
Legendarisk Legendarisk är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2012
Hej!
Roligt att det går så bra för dig. Pengarna du nämner är ju inte alls struntsummor utan ganska mycket, framförallt i din ålder.

Om jag vore dig skulle jag starta en Enskild firma istället för att dalta med ett UF. Om du går in på verksamt . se så hittar du riktigt bra information om hur du kommer igång, sen kan du ansöka om F-Skatt där på en gång.

Tips är även att skaffa eget bankkonto och betalkort till firman där du gör alla köp. Att skilja på din privata ekonomi och företagets kommer spara dig massvis med tid och krångel.

Ett bra paket att kolla in är Handelsbankens Enskilda Firma paket. Då får du ett företagskonto, VISA betalkort, samt Bankgrio kopplat till kontot. Tror det kostar runt 500-600 kr per år. Har du någon annan stor bank så är jag säker på att de har liknande paketlösningar.

Det pappersarbete som folk snackar om är ju bokföringen. Men det behöver inte alls vara krångligt och ska du starta firma tyckar jag du ska lära dig att sköta detta själv till en början. Du får då en bra bild över hur firman går, hur pengarna flödar osv. Väldigt bra kunskap att ha även privat.

Nu vet jag inte hur dina intäkter kommer in. Är du affiliate eller så? Har du bara en typ av intäkt samt några få utgifter (webbhotell, domäner etc) så blir ju bokföringen väldigt enkel. Det räcker med att du lär dig bokföra dessa en gång så kan du det.
Legendarisk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat