Citat:
Ursprungligen postat av johan1234
Man kan tycka det. Då vi har gjort detta vid antal tillfällen och det anses vara en process som inte skall påverka något - gjordes valet att det var ok. Detta med support från de bolagen som är absoluta experter på området. Återigen dock kan jag väl bara "personligen" säga att det finns egentligen aldrig några rutinarbeten - oavsett hur säker man är på att inget kan påverka. Kan säga att det var något av det första som pekades ut när olyckan sedan var framme och något vi bör kritiseras hårdast för tycker jag idag. Kan också säga att våra partners som gjorde jobbet har fått detta extremt tydligt framfört...
|
Håller med dig helt och hållet men det är väl ändå i slutändan ni som bestämmer när de ska utföra arbeten och vad som ska göras? Ni kan ju inte utgå från att ni får samma pris när det ska arbetas nattetid

Det är framför allt en ekonomisk fråga men jag tycker också man måste ha förståelse för att långt ifrån alla är villiga att arbeta udda tider. Det är inte hälsosamt i längden och det fungerar sällan bra med familj.
Även om det kanske var ett misstag att köra arbetet dagtid så hade det ju rent krasst inte spelat någon roll vad gäller upptids-statistiken

När väl problemen uppstod så löstes de dock mycket snabbt! Även om det väl inte var er egen personal som stod för den biten