Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Absolut men det har ju poppat upp otaliga WP-byråer numera som bara ser det som en enkel lösning som passar utmärkt till precis allt. Det gäller bara att hitta rätt plugins. Sen om det är två, tjugo eller femtio spelar inte så stor roll för dessa  Det är också då man får värre problem med säkerheten, något som dessa har noll koll på eller struntar i.
Även jag använder Wordpress ibland precis som jag köper en hamburgare från McDonalds ibland men det betyder inte att jag tycker det är särskilt bra  De flesta kunder jag jobbat med har emellertid arbetat med egentutvecklade system redan från början eftersom det framför allt handlar om webbtjänster där man måste specialanpassa det mesta.
Men jag håller med om att det är väldigt behändigt att bara slänga upp en WP-installation för ett enkelt hobbyprojekt även om det är overkill prestandamässigt.
|
På vilket sätt skulle windows med en .NET miljö vara säkrare? SQL injections t-ex som är den vanligaste orsaken till hack förekommer både på .NET och Linux miljöer och risken att utvecklaren missar något på en egenutvecklad .NET-miljö är väll nog minst lika stor som att det skulle finnas en bugg i någon av dom moduler du nämner.
Angående byråer så brukar dom marknadsföra vilka plattformar dom är duktiga på och det ligger väl i sin natur att en byrå som jobbar med WP marknadsför WP. men ett medelstort bolag brukar ha en Teknisk Chef eller projektledare som har hyfsad koll på vad dom köper. Lägger man några hundra tusen på en sajt så har dom oftast gjort lite research så jag tror inte heller dom väljer att gå till en WP-byrå om det är en komplex site, utan kanske valt Drupal eller .NET. Det är ju allmänt känt i branschen vad dom olika plattformarnas styrka är