Visa ett inlägg
Oläst 2013-01-22, 19:55 #3
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson Visa inlägg
Man ska alltid välja lösning efter behov. Att slänga upp en WP sajt med ett modifierat tema och 200 nedladdade plugins är kanske inte riktigt en sajt som man ska jämföra med en som får sin dos av kärlek, oavsett plattform.

I många fall är WordPress en bra lösning, i vissa fall är EpiServer mer lämpligt och vid andra tillfällen passar säkert Umbraco bättre. Det händer också att egenutvecklat, Joomla, Drupal eller någon annan lösning är bäst.

Det är däremot lite fjantigt att säga att WordPress är ett dåligt alternativ per default. Tittar man dessutom på vilka sajter som driftas av WordPress ser man ju ett tydligt kvitto på att det går att bygga stora projekt.
Absolut men det har ju poppat upp otaliga WP-byråer numera som bara ser det som en enkel lösning som passar utmärkt till precis allt. Det gäller bara att hitta rätt plugins. Sen om det är två, tjugo eller femtio spelar inte så stor roll för dessa Det är också då man får värre problem med säkerheten, något som dessa har noll koll på eller struntar i.

Även jag använder Wordpress ibland precis som jag köper en hamburgare från McDonalds ibland men det betyder inte att jag tycker det är särskilt bra De flesta kunder jag jobbat med har emellertid arbetat med egentutvecklade system redan från början eftersom det framför allt handlar om webbtjänster där man måste specialanpassa det mesta.

Men jag håller med om att det är väldigt behändigt att bara slänga upp en WP-installation för ett enkelt hobbyprojekt även om det är overkill prestandamässigt.

Senast redigerad av tartareandesire den 2013-01-22 klockan 19:59
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat