Citat:
Ursprungligen postat av hnn
Då gäller det att veta var Pkkz bor. Ringer jag länsstyrelsen här (Kronoberg) så kommer jag få blankt nej eftersom sjöarna här är skyddade vattentäkter.
Sen säger polisen att det är tillåtet att köra på sjöarna. Så vem ska man tro på? Kommunen? Länsstyrelsen? Polisen? Internet?
Så helt ärligt, jag skiter i vad polisen säger. Jag tror mer på vad länsstyrelsen säger på deras hemsida.
|
Självklart finns det undantag om kommun eller länsstyrelse har lagt beslut om att det är förbjudet. Men nu var frågan överlag och inte inriktat på era sjöar i kronoberg. Sedan att du inte kan ge dig är en annan femma.
Ibland har man inte koll på riktigt allt det är mänskligt.
Och sedan gäller självklart inte försäkringen på en avställd bil.
Vi har en sjö som kommun och länsstyrelse godkänt för iskörning där det är cirka 20-50 bilar varje helg,
Min fråga berörde endast den lagliga synpunkten IFALL polis skulle komma till plats vad lagen säger att köra avställd bil där.
Jag fick svar av en kompis och har sedan pratat med polisen och fick detta svar.
Sedan kan självklart folk boende i närheten av isen klaga vilket hänt förut och då fick isbilskörarna byta sjö.
Men min fråga berörde inte iskörning i sig eller aspekterna IFALL du får köra bil på isen för det visste jag redan att man fick.
Frågan gällde vare sig man får köra avställd bil eller ej.
Blev lite rörigt men nu lämnar jag denna diskussionen innan den går överstyr (vilket jag redan tycker den gjort)
Ha en fortsatt trevlig dag alla!