Nykomling
|
|
Reg.datum: Jul 2009
|
|
Nykomling
Reg.datum: Jul 2009
|
@Conny:
Du lägger på massa hypotetiska kostnader som inte är relevant i verksamheten. Ja självklart kan man räkna som du gör och kanske måste göra det om du sköter det ekonomiska för ett stort bolag som Volvo eller dyl. Denna verksamhet KAN bedrivas som hobby! så tagga ner på alla kostnader och grejer som inte finns eller har funnits för oss.
Ang vinst. Om jag köper en vara för 50kr ex moms och säljer den för 100kr ex moms så har jag gjort 50kr i vinst. Varken mer eller mindre. inget trams med skatter osv och andra hypotetiska utgifter nu. skall du göra det så kan ingen veta något om vad vinst är för ingen kan veta hur den andre räknar. Min resultat rapport i visma säger 35k vinst och det är de siffror jag skrivit här. visst om du tar ut pengarna rent i fickan så får du inte 35k utan knappt hälften.
Sluta skriva saker om månadslön osv det är inte relevant. Detta handlar om att någon vill ha något extra att göra eller utöka en befintlig verksamhet o göra lite mer då det kan finnas spelrum att använda ex outnyttjade resurser. Inte tusan köper någon något med omsättning på 170k o tror att den skall leva på det. Vill du t.ex köpa mystica och sen anställa någon med de siffror du beskrev ovan så är inte det mitt problem om du går med minus. Gör du som jag så går du inte minus. Har du däremot någon som är anställd för att sköta saker som har utrymme för att göra lite till då kan detta vara en liten extra grej för att inte personalen skall bli betald för att sitta på arslet den där extra timman eller 2.
Du kan vända och vrida på siffror precis som du vill. Jag fick ut 35k ur bolaget (förra året närmare 70k).
Med det ovan i åtanke saknar INTE det hela något ur avkastningsperspektiv utan har möjlighet till att ge mer pengar än vad jag skrivit och bedrivit det som.
Som du ser ovan så har vi skilda åsikter och värderingar på det hela.
|