Nykomling
|
|
Reg.datum: Jul 2009
|
|
Nykomling
Reg.datum: Jul 2009
|
Hur mycket lön har tagits ut ur bolaget?
0kr. Då vi omsatte 170k och fick en vinst på 35k så är inte lön inräknat.
Hur många arbetstimmar blir det på ett år totalt, inkl all administration?
ca 100-110 timmar i nuvarande skick.
Hur mycket pengar har lagts på marknadsföring?
Det vi gjort 2012 är att ha lagt
3500kr på en tidningsannons i metro (gav nada).
4500kr till maze media för SEO.
ca 1500kr på Google adwords.
ca 1750kr provision till adrecord.
ca 200kr i klick kostnader till le guide (Ciao)
Hur stor är TG1 (Täckningsgraden)?
Ingen aning om vad detta är. Troligen kan jag inte svara på det utan hjälp.
Hur stora är de fasta kostnaderna?
Vi har inga fasta avgifter förutom domännamnet. Det skulle vara ett telefonabonnemang.
Hur bedömer du att mättnadsgraden på marknaden är? Dvs finns det potential att öka annonsering och därmed omsättning?
Ja det finns ganska stor potential att utveckla för den som är intresserad. Att bara öka adwords kan nog göra en hel del. Tillsammans med att hitta nya kanaler att annonsera på kan det ge en bra utveckling. (Jag har inte gjort någon professionell utvärdering på det hela men små händelser i bolaget kan göra stora förändringar så som att leka med adwords)
Hur mycket ökar omsättningen för varje ökad annonskrona, vilken kvot räknar du med?
Inte räknat på sådant och vet faktiskt inte hur man räknar ut det ordentligt. Det är för många om och men med det där.
Hur lång tid tar det att omsätta lagret i snitt?
Är inte det relevant till omsättningen i bolaget? som det är nu knappt ett år.
Hur stor andel av produktrna i lagret är äldre än 1 månad, respektive 6 månader.
Vi får hem produkter när någon av varorna blir sålda. De flesta av produkterna ligger mer än en månad och gärna upp till 6mån. Några få kan ligga i år. Även här tror jag vi omsatt för lite pengar för att kunna göra ordentliga värderingar på hur lagret rör sig.
Vill du ha specifika uppgifter på saker så är det bara att fråga.
|