Citat:
Ursprungligen postat av klein
Där kom det gamla proinet skit upp till ytan. Det är väl en stor skillnad, då proinet blev utsatt för sabotage av fd inhyrda tekniker, och vi hade inte 100% koll plattformen då vi tog över, vi fick ärva en dålig konfiguration plus en massa misstag som gjordes.
Varför skall jag inte ha rätt att "gnälla" för om de orsaka skada för, du gnällde på "proinet" för den skada som proinet orsakade dej 2008, då var proinet ett fåmans bolag med begränsade resurser, medan Binero omsatte 34 Miljoner 2012.
Här handlar det dessutom om en planerad flytt mellan 2 Plattformar, som har pågått under en längre tid hos binero, inte ett sabotage som händer kl 03.00 på natten.
I mina ögon är de 2 typer av händelse ..
|
Visst är det inte exakt samma händelser men du säger ju själv att ni begick en massa misstag. Det sker misstag i alla verksamheter men de blir lätt mer ödesdigra i ett litet bolag. Saken är den att man måste fortfarande vara beredd att hantera de misstag som begås. Där misslyckades du den gången, där misslyckades både du och Binero här.
Det finns dock en väsentlig skillnad men det är inte den du ser. Skillnaden är den att för dig handlade det i bägge fallen om affärskritiska misstag, det gör det säkerligen inte för Binero den här gången.
Jag menar inte alls att Binero inte gjort något fel men det var ett misstag som du med lätthet hade kunnat avhjälpt genom mycket enkla åtgärder. Binero har definitivt klantat sig de också.
Många misstag är ett utmärkt tillfälle att lära sig något

Förhoppningsvis har både Binero och du gjort det.