Visa ett inlägg
Oläst 2013-01-18, 08:30 #6
Tantolunden Tantolunden är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2012
Tantolunden Tantolunden är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2012
@Conny: Jo, det är klart att jag har kunder och leverantörer. Men ett par affiliatenätverk är inte nåt jag kallar för "kunder" i den traditionella meningen och en hostingfirma är inte riktigt vad jag jämställer med leverantör heller även om de strikt sett blir det till mig.

Min poäng var att jag förmodligen kommer ha långt färre verifikat än medelföretagaren ca 100 st / år.

Icke desto mindre vill jag tacka för tipset om böckerna. Den om bokföring kan nog vara nåt för mig.

@Legendarisk: Det går att göra en sneakpeek i böckerna online på siten där man kan se innehållsförteckningarna. Kanske hjälper det dig att bedöma värdet av dem. Personligen tycker jag bokföringsboken verkar vara den "enda bra" där då boken om Aktiebolag var lite väl mycket självklarheter och de som behandlar skatter och avdrag förmodligen inte innehåller nåt revolutionerande. Då hade det framkommit på forum likt dessa redan.

Det måste f ö vara lite frustrerande för de som skriver skatteböcker och sånt i Sverige nuförtiden. Jämfört med 20 år sedan när Akelius höll kurser osv så finns det ju inte några loopholes kvar att utnyttja.
Tantolunden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat