Citat:
Ursprungligen postat av tony-axbyte
Läste inte hela ditt meddelande så noga men verkar som en konstig typ om han håller på och jäklas med dig. Det han menar med skyddad är att han kanske skyddar sig bara när han kör peer-peer grejor mot andra men inte när han t.ex. ansluter till din server, därför kan det vara så att han hade en comhem adress då. Alternativt "lånar" han någons trådlösa nät eller liknande. Om du upplever att han försöker ställa till nåt för dig tycker jag du borde göra en polisanmälan, om inte annat för att förhindra eventuella grejor i framtiden. Känns inte bra när nån börjar kolla upp såna där saker även fast jag tror att han bara ville visa sig duktig på nätverk och internet.
|
Ja jag antar det jag med. Klantigt av mig att inte fixa skyddad whois för den berörda domänen han kollade upp (har jag fått reda på i efterhand). Om jag hade gjort det så hade jag inte haft något att förlora så att säga, eftersom det enda han hade kunnat göra då hade varit att DDosa mig, även om det nu inte heller är så trevligt. Nu står däremot personlig information på spel som han självklart kommer läcka ut om han så önskar vilket såklart får mig att bli nojjig efter alla upprörda mail och liknande jag fått från folk som blivit avstängda från "min tjänst".