Visa ett inlägg
Oläst 2013-01-16, 23:38 #6
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av sbgm Visa inlägg
Varför är alla arbetsgivare så negativt inställda till att deras anställda (programmerare) jobbar på distans?

Känns jäkligt 1980 att sitta på ett kontor, det finns ingen anledning till att programmerare ska behöva sitta på ett kontor i Sverige med 10 minus utanför fönstret när all teknologi finns för att jobba på distans till exakt samma resultat som det ger att sitta på ett kontor. Personligen tror jag att minst 50% av alla svenska utvecklare kommer att utvandra till varmare länder inom 10 år
Det är betydligt fler som arbetar på distans idag än vad det var för 5-10 år sedan men jag tror också du är helt fel ute om du tror att svenska utvecklare kommer emigrera i den omfattningen. En av de främsta anledningarna till varför man vill ha personal på plats är att man kan bygga ett riktigt team. Den sociala biten och samarbetet är ofta väldigt viktigt för att få ett företag att fungera bra. De flesta människor mår heller inte bra i längden av att arbeta själva men det är naturligtvis också olika från individ till individ.

Jag har inget emot varken distansarbete eller arbete på plats men det kräver onekligen lite mer av bägge parter för att få distansarbete att fungera lika bra. Återigen så är det olika från person till person.

Senast redigerad av tartareandesire den 2013-01-16 klockan 23:40
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat