Tänkte börja med att lägga upp demo konton för den som vill logga in:
Demo konton:
för bloggare:
- användarnamn: testtest
- lösen: testtest
För företag:
För säljare:
- användarnamn: testtest
- lösen: testtest
@MusikMixen: Det är inte några skrivna kontrakt. Utan företagen annonserar på bloggarna. Jag har gjort så att de betalar 1kr/unikt klick. 50 öre går till mig, 50öre till bloggaren. Alla bloggare behöver inte heller visa reklam utan det är frivilligt. Betalningen sker i förskott och de flesta har betalat någon hundralapp.
@ConnyWesth:
Sidan fungerar ju utan att man behöver göra något alls. Allt är ju automatiskt på det sättet. Alltså när det gäller att skapa bloggar, börja annonsera osv.
Men sen är det väll bra om man uppdaterar startsidan med vad som händer bland bloggarna och lite sådant.
Min tanke har varit att införa bloggtävlingar och försäljning av blogginlägg till företag. Även att man kunde marknadsföra dessa bloggtävlingar på facebooksidor och på det sättet göra det väldigt attraktivt för företag att marknadsföra sig på det sättet.
Jag har kontakt med en del ägare av facebook sidor och jag har kommit en bra bit när det gäller själva facebook appen som jag tänkte tävlingarna skulle vara på. Dessa personers kontaktuppgifter och appen följer även med för den som vill ha dem.
Om man vill införa bloggtävlingar och försäljning av blogginlägg så kräver ju det en del webbutvecklingskunskaper. Jag hade planerat ca 100h arbete för det.
Utgifter förra året:
webbhotells kostnad (binero) 1000kr
Adwordskampanjer: 1000 kr
utbetalning till bloggare: 100kr
Intäkter: 1000kr från reklam