Visa ett inlägg
Oläst 2013-01-15, 11:37 #7
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Jag tycker du ska räkn amed vinstmarginal från dag ett!

Det finns ingen anledning att driva ett företag om du inte har för avsikt att tjäna pengar.

Är det så hård konkurrens att du inte ens kan ha en liten vinstmarginal så har du valt fel produkter och ska genast byta inriktning. Eller höja priset och satsa mer på marknadsföring.

Var inte rädd att satsa 50% av omsättningen på marknadsföring genom affiliates, men du måste ha din vinst och räkna in det i priset. Ju fler affiliates som ser en möjlighet att tjäna pengar på din produkt desto mer kommer de marknadsföra den och det spelar ingen roll för dig så länge du får din produkt såld.

Man ska ALDRIG ge bort vinstmarginalen till affiliates, den kostnaden du betalar till affiliates är marknadsföring och försäljningskostnad, men inte din vinst. Vinsten är DIN anledning till att driva företaget. Det är MIN bestämda åsikt.

Ett tips är att läsa på mer om kalkylering, du kan börja här: http://www.expowera.se/mentor/ekonom...ng_begrepp.htm

Senast redigerad av Conny Westh den 2013-01-15 klockan 11:51
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat