Har tittat runt lite nu och även lekt ganska djupgående med både Google DFP och OpenX (hosted). Vad tänkte Google med när de skapade sitt system med kod både i header samt för varje individuell annons? Då tänker jag främst på header-koden, varför? Det ställer till det mycket på min sida då jag har ett färdigt system för att lägga in själva annonskoden på olika delar av sidan både sida för sida och gällande placering. Men header-koden ställer till det. Dessutom klarar DFP inte av att läsa av 95% av alla svenska annonsnätverks koder utan kräver tillägg i koden. Synd, då jag annars gillade DFP bättre än OpenX.
Gällande OpenX, vad ska man välja här? Hosted eller ska man slänga in det på ett webhotell? Hur länge klarar man sig med webbhotell innan det blir segt? Är det risk business så fort man ska uppdatera eller går det problemfritt för det mesta?
Jag har läst runt lite här på WN men det är mest gammal input så tänkte att det kan vara dags för lite ny fräsch feedback på ämnet