Visa ett inlägg
Oläst 2013-01-11, 20:43 #2
Gigena Gigena är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2010
Gigena Gigena är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Apartdirect.com Visa inlägg
Frågor:

Ang länkar i länkkataloger: Du skriver "..De uppfyller en viss funktion och underlättar ofta indexering".. Hur menar du där?? En google på link:domain.com resulterar i dessa då eller?
Några kataloglänkar kan få en ny hemsida att indexeras snabbare, men jag tycker inte det kataloger behövs till det syftet om man använder Webmaster Tools. Problemet med vissa kataloger är att du får extremt många länkar från samma domän.

Citat:
Ursprungligen postat av Apartdirect.com Visa inlägg

On site seo-strategi: Kanske lite of topic men jag måste fråga. Just nu har jag en del landningssidor på siten men har inte optimerat dem för mina sökord som är 5 stk till antalet för närvarande. Eftersom siten bara varit live ca 2 månader (domänen fyller precis ett år) har jag inte hunnit med all on-page seo ännu..

Förutom att ha en relativt snabb sida, kanoniserade länkar, bra intern länkstruktur, mm så undrar jag om det är smart att göra följande?

Ha en landningssida per nyckelord och så ofta möljligt nämna det exakta nyckelordet: Ex domain.com/keyword (hur förhåller sig detta till EMD?) och på denna ha en titel som innehåller nyckelordet, en h1-tag med ordet, en eller två em, strong eller i-taggar med ordet, en bra meta description innehålland ordet, en brödtext som nämner ordet till en ratio av 5-7%.
Jag använder sådan url-struktur till mina undersidor och upplever bra resultat. Var försiktig med att inte överoptimera internt på sidan. Spamma inte nyckelordet i onödan, använd synonymer och skippa strong och i-taggar. Bra text och grundläggande onpage-optimering som h1-taggar, meta title och meta description räcker ganska långt. Jag gillar ha med bilder också.
Gigena är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat