Visa ett inlägg
Oläst 2013-01-10, 09:21 #4
Apartdirect.com Apartdirect.com är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2012
Apartdirect.com Apartdirect.com är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2012
Hej på er och tack för svaren. Vi håller fortfarande på med on page seo och är inte helt klara. För närvarande hamnar vi på sida 5 för det enda sökord vi än så länge har kört hårt på fast som sagt det återstår en del on page seo faktiskt och jag siktar på ca 3-4 landningssidor för mina 5-6 keywords för tillfället.

Vi har beslutat att inte köpa in SEO för tillfället så jag får klara off-page seo själv. Vi har en FB-sida, G+ sida, linkedin-sida, blogg, twitter-konto och skall framledes göra såväl youtube-klipp, ha tävlingar på facebook, för att få fler likes, etc.... domänen är bara ett år gammal men vi förlänger den på tio år nu i början av februari då domänen fyller ett år.

Frågor
1. Räcker det att ha siten's url i sina social media-profiler samt share och like-funktionalitet på siten för att hamnar högre på google? Givetvis krävs det likes och mkt aktivitet från användare, etc också för att stiga...
2. Vilken länkbyggarstrategi rekommenderas för en rookie som jag; länkbyte eller försöka hamna i register hos siter med hög PR? Jag såg följande post, http://www.seo-forum.se/showthread.php?t=7 och tänker att jag borde försöka få in siten på svenska DMOZ, svenskasiter, 1000länkar, etc... Så frågan är alltså om jag bör lägga min kraft här eller på länkbyten?
3. Vilket är det bästa verktyget för att se siters PR, om det rankas som spam-site, etc? Det sista jag vill är ju att få penalty från google för att jag ligger på någon spam-site.
4. EMD - vad är det?

//J

Senast redigerad av Apartdirect.com den 2013-01-10 klockan 09:36
Apartdirect.com är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat