Visa ett inlägg
Oläst 2013-01-09, 23:24 #2
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2008
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2008
Jag gör mycket SEO själv, både för mig själv och andra. Ska jag vara ärlig så får jag frågor likt hur många länkar man behöver för att komma på top 3 eller för att gå om en "authority site". Eller om det räcker med 20 backlinks man själv byggt men om man har bra on-page osv.

Det hela är väldigt svårt att säga. Jag har kunnat ranka sajter på olika sökord på plats 1 på bara någon månad. Det var iaf så förr, för några månader sedan, men google har ju gjort så många uppdateringar och allt har ändrats mer eller mindre. Det har helt enkelt blivit svårare att ranka på google eftersom det är flera saker som spelar roll. Länkbyten längre är inte lika effektiva nu som förr, p.ga att man enkelt kunde köpa en PR6 site-wide länk och peka den mot en helt orelevant sida. Detta kan man fortfarande göra men jag tycker bara det är pengar i sjön. De faktorer som spelar roll för att "ranka en sajt" är Bl.a:

Sajtens ålder
Antalet byggda länkar sedan tidigare
Sökordet (svår nisch eller enkel)
EMD eller inte.

Så kort och gott är det nog svårt att avgöra på rak arm hur mycket tid eller antal länkar ni behöver bygga för att få bra placeringar i google. Hoppas detta hjälpte dig och andra som undrar samma sak!
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat