Visa ett inlägg
Oläst 2013-01-05, 17:01 #17
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Nja, det beror ju på vilken kodstandard man väljer att följa (om man nu följer någon). Man kan välja PEAR, PSR-0 eller något helt annat.

Den där listan på webbplatser som Conny listade är inte så mycket att bry sig om. Många som arbetar med webbdesign skulle aldrig någonsin få för sig att jobba med något som ser ut som exempelvis Skatteverkets hemsida. Unika, kreativa individer utvecklar ofta en egen stil och så ska det också vara. Sedan finns det också webbdesigners som har lite mindre intuitiv design och istället designar mer rationellt. En del kan tycka det tidigare är helt onödigt ögongodis eller att det senare är tråkigt men inget av dessa alternativ, eller allting däremellan, behöver vara bättre än något annat. Var man/kvinna (det finns inget hen-ord för detta? ) har sin plats helt enkelt.
De webbplatser jag listade var inte de jag tycker är bäst i världen, men jag betraktar det som en miniminivå att göra något som är bättre än dessa om man erbjuder sina tjänster som webbdesigner.

Sajterna är ändå ganska bra exempel att utgå ifrån och göra något som är ännu bättre. Bland annat är färgval en viktig fråga för att öka läsbarheten på texten.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat