Visa ett inlägg
Oläst 2013-01-05, 01:41 #7
tnek tnek är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
tnek tnek är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Andreas_P Visa inlägg
Det är typ 900 inlägg och sidor som måste justeras. Men jag tror jag måste uppdatera en annan sak manuellt också på alla sidor och inlägg, så jag får väl gneta mig igenom allt. Får ta en timme om dagen.

Märkligt nog så finns ingen robots-meta alls efter jag gjort detta. När jag klickar på "Redigera filer" i Yoast så står det också "If you had a robots.txt file and it was editable, you could edit it from here.". Jag vet inte ens vad jag ska ställa för fråga, men har du någon kommentar till robots-grejen?
Oj oj, 900 sidor och inlägg låter ju lite drygt att behöva ändra manuellt, men om du ändå ska ändra nåt annat så blir det ju iaf inget extrajobb om problemet löser sig när inlägget uppdateras.

Har du en robots.txt-fil i rooten så kan du redigera den via Yoast, det har nog ingenting med meta-robots att göra. Om inte meta-robots är angivet så är default "index,follow", behöver du någon annan inställning, t.ex. att du inte vill indexera arkiv-sidor bör du kunna ändra det under Titles & Meta > Post types så alla arkiv-sidor får "noindex, follow" som meta robots-värde.
tnek är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat