Visa ett inlägg
Oläst 2013-01-02, 23:45 #26
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Jag såg på githubben att de hade en rekommendation som jag tycker är helt fel. Som jag vill kommentera.

Måsvingar ska alltid stå på egen rad när man markerar block, för att det er en tydlig linje för ögat att följa. I den ursprungliga boken om K&R C så skrevs måsvingarna på det dåliga sättet men Kernigan själv ändrade denna standard när han skrev boken om ANSI C.
Nja, det beror ju på vilken kodstandard man väljer att följa (om man nu följer någon). Man kan välja PEAR, PSR-0 eller något helt annat.

Den där listan på webbplatser som Conny listade är inte så mycket att bry sig om. Många som arbetar med webbdesign skulle aldrig någonsin få för sig att jobba med något som ser ut som exempelvis Skatteverkets hemsida. Unika, kreativa individer utvecklar ofta en egen stil och så ska det också vara. Sedan finns det också webbdesigners som har lite mindre intuitiv design och istället designar mer rationellt. En del kan tycka det tidigare är helt onödigt ögongodis eller att det senare är tråkigt men inget av dessa alternativ, eller allting däremellan, behöver vara bättre än något annat. Var man/kvinna (det finns inget hen-ord för detta? ) har sin plats helt enkelt.

Senast redigerad av tartareandesire den 2013-01-02 klockan 23:55
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat