Visa ett inlägg
Oläst 2012-12-30, 13:14 #5
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2010
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2010
Som du säger ITisGood, i dagens samhälle är toleransen nästan helt borta vad gäller tid och energikrävande ting, just tack vare att tekniken går snabbare och snabbare. "På den gamla goda tiden" så var människor mycket mer tålmodiga vad gäller den saken.

Men jag tror inte man ska uppfinna hjulet på nytt, utan erbjuda ett till alternativ.
Linas matkasse och andra liknande tjänster går ju ut på att det är någon annan som planerar dagarnas middag åt en, och sen kör hem varorna. Det är ju en otrolig frihet att slippa bekymra sig över att ständigt höra "Vad blir det för mat?".

Men som sagt, jag tror att man kan erbjuda ett till alternativ istället för att kopiera andras idé.

Dock säger det inte att man kan integrera en sorts "matkasse" i tjänsten också. Där "de som driver sidan" planerar en matkasse som man får varje vecka hemlevererad på exakt samma sätt som "linas matkasse".
Man kanske kan till och med göra som så att, om man prenumererar på en matkasse, och sen sitter och surfar på sidan och hittar en himla trevlig maträtt som man är sugen på att bjuda sina vänner på i helgen, så kan man välja att just DEN maträtten skall bli inplanerad i matkassen för just den dagen. Förstår ni?

Man prenumererar på matkassen, och "vi" skapar. Dock kan man självklart beställa enstaka maträtter "som min första idé" utöver sin matkasse. Men också välja att ta bort en dag från matkassen och lägga till en egen maträtt (som man hittar bland de medlems-publicerade maträtterna).

Om någon är sugen på att skapa ett liknande koncept, så kan jag bistå med idéer, design och frontend.
jonssondesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat