Citat:
Ursprungligen postat av Dakota
Tack för tipset! Minecraft verkar köra TCP så det ska inte vara något problem att filtrera bort UDP, får hoppas OVH går med på det. Jag är inte så kunnig alls inom det här, men det är UDP som används vid DDos eller?
|
Ja det brukar uteslutande vara udp. tcp trafik skickar tillbaka massa kontrolldata, udp bara öser på med trafik så därför går det lättast att sänka en server med udp eftersom tcp måste invänta ett svar mellan varje paket. De minecraftservrar jag fått attack mot förut har varit udp med men det finns säkert någon typ av attack som kan köra med tcp. Hoppas din leverantör kan hjälpa dig med ett udp filter, det är en rätt knepig manöver men en vass routertekniker ska kunna fixa det. Vill dom inte hjälpa dig kanske det kan hjälpa med att filtrera bort udp trafik med en lokal brandvägg på servern t.ex. iptables. Men risken finns ju att brandväggstjänsten blir överbelastad med men börja med att kolla om du kan få hjälp med det från leverantören. För när dom som kör attacken märker att dom inte kan sänka din server ja då kommer dom ju sluta. Möjligen så försöker dom försöka öka på trafiken så dom maxar din internetanslutning men det kan man ju inte göra något åt.