Visa ett inlägg
Oläst 2012-12-17, 14:44 #54
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Ursprungligen postat av btng Visa inlägg
Lägg er arga energi på något bättre och något mer relevant. Vi har bra mycket större problem i Sverige än att ett stort mediabolag väljer att klippa i sina egna verk.
Men om vi vänder lite på det hela. Om nu Disney klipper för att det är kränkande mot vissa. Varför tar man då inte bort dvärgarna från Snövit? Spökklumpen från Kalle Anka (han är ju helt svart och begår brott) m.m.. Listan kan göras lång.

Jag har aldrig sett svarta som slavar, det har inte funnits under min tid. Däremot blir jag väldigt medveten om att svarta har varit slavar eftersom jag blir påmind om det hela tiden.

Ett stort mediebolag har gjort mig väldigt medveten om att en brun flicka i kjol är slav?
Att en man med lång näsa är jude? Jag har aldrig sett de människorna som så och absolut inte i en tecknad film som visars en gång om året.

Jag vill påstå att det i längden blir negativ riktning av det hela.

Jag har INTE dömt en endaste människa i denna tråden. Men ni andra har dömt mig till ungefär "Skaffa dig ett liv" - Du är en medelsvensson - Lev med det.

Jag tänker inte acceptera att det görs sådan här ändringar. Jag tycker det är synd att en tradition ska behöva redigeras. Ni kanske är av den yngre åldern och anser att det är skit samma. Jag är 36 och ser fortfarande julen som väldigt speciell och allt som ingår där. Julafton för vår familj är ungefär som att Kalle är knutpunkten till det hela. Man sätter upp tider för mat och dylikt efter när Kalle sänds.

Men jag skiter i att kommentera mer. Tycker det är synd att många är så nedlåtande och bara tar det som "skit samma, 2 sekunder hit eller dit". Att sätta på en DVD är dessutom uteslutet. De hör till att man lyssnar på julvärden och allt som hör till.

/Fridens..
God jul på er iaf...
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat