Visa ett inlägg
Oläst 2012-12-16, 09:40 #33
WordpressMan WordpressMan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 12
WordpressMan WordpressMan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 12
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
En supporttekniker är inte någon som kan svara på alla dina frågor. Den supporttekniker som tar emot ditt ärende sitter i s.k. First Line. First line är ofta personer som inte har så lång arbetserfarenhet inom yrket. Man börjar där och avancerar sedan vidare till Second Line och kanske Third Line/Drift/Whatever, efterhand som kompetensen ökar.

När supportteknikern inte kan svara på ditt ärende så kommer han/hon vidarebefodra detta till rätt person/avdelning. Dessa avdelningar har ofta andra arbetsuppgifter också (någon måste sköta den dagliga driften - det gör inte First Line) och därför kommer dessa svar ta längre tid.

Du verkar ha extremt höga supportkrav och därför tycker jag du ska välja ett webhotell som drivs av 1-2 personer där båda är väldigt driftiga och tekniska.
Det kanske kom ut fel med att jag har extremt höga supportkrav men så höga krav har jag inte men om det är något som rör servern, varför den laddas så segt, varför det tar så lång tid att registrera någonting eller så.
Sen var poängen att de påstår att de har en "overall" tekniker 24/7 och har man inte någon som kan så mycket tekniskt så kanske man inte ska kalla det för supporttekniker.

Jag är van vid Hostgators support och de har alltid hjälpt mig direkt vad det än har varit. Det kanske bara kör med väldigt kunniga tekniker 24/7 isåfall, vilket svenska webbhotell kanske inte gör.
WordpressMan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat