Visa ett inlägg
Oläst 2012-12-15, 17:25 #23
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2007
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Clarence Visa inlägg
Usch då. Jag antar du menade rails-fanatiker, ruby är ju faktiskt rätt så trevligt språk även för PHP-fanatiker annars.

Men det jag menar är att Laravel går emot design-principer inom OOP some fått fäste i alla språk. Oavsett om du använder C#, PHP, Java eller något annat så har singletons och statiska metoder samma effekter på återanvändande, testbarhet etc. I undantagsfall är det helt OK, men att t o m använda statiska metoder för modulen som normalt används för att undvika statiska beroenden ... då undrar jag verkligen hur man tänkt.

Jag tycker inte alls att Laravel är så förskräckligt dåligt som jag nog ger intryck av. Men om man marknadsför sig som clean and classy, då ska man få skit när man brister.

För övrigt har jag ett annat PHP ramverk som jag blivit lite intresserad av att titta mer på; Aura PHP. Mest intressant för att man skapat en biblioteks-samling som är helt utan andra dependencies och sedan byggt ett ramverk av det. Symfony2 är rätt bra på decoupling men de allra flesta andra är rätt dåliga på det (ZF2 kommer väl tvåa och är enormt mycket sämre). 100% test coverage är inte heller fy skam.
Det verkar dock som om den största strömmen kommer från CodeIgniter, och sett i det perspektivet är ju Laravel ett rejält steg uppåt när det gäller OOP.
Adestro är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat