Visa ett inlägg
Oläst 2012-12-14, 20:51 #27
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar

Reg.datum: Jan 2004
Det är ett av världens största privata bolag som tagit beslut att klippa bort 2 sekunder i en film. Det har väl *ingenting* med Sverige att göra?

Det är inte förbjudet eller rasistiskt att sjunga nationalsången. Ska man gå in på teknikaliteter är det teoretiskt omöjligt att det är någonting öht, eftersom Sverige inte har en nationalsång! Men nä, inte ens det som i dagligt tal kallas nationalsång är rasistiskt.

Det är tacksamt att skapa tidningsankor av skitsaker. Killar som vill vara lucior, pepparkakor som inte är välkomna, präster i samband med skolavslutningar. Det rör sig om oerhört få tillfällen och är absolut inget som är vedertaget. Det finns folk med idéer överallt.

Kopplingen mellan skolavslutning - kyrka är något jag personligen tycker är oerhört fel. Under mitt första år i gymnasiet "tvingades" vi att delta i skolavslutning i kyrkan både inför julen och sommaren trots starka protester från mig. Jag är ateist, och tycker det är fel att påtvingas en religiös predikan - oavsett religion.

Skolan ändrade sig också och gjorde det till ett frivilligt val att delta i kyrkan. Det känns helt OK för mig, då har man lagt valet på individnivå.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat