Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Det är svårt att ge något bättre råd än "gör det som känns bäst för dig / er"  Tycker absolut du kan starta ett AB. Hur mycket tid kräver sidoverksamheten? Det känns som en väldigt relevant frågeställning. Skulle mer tid ge ökade intäkter? Du kan alltid anlita någon också.
|
Tack för att du tar dig tiden att kommentera.
Det där med hur mycket tid verksamheten tar är väldigt svårt att svara på. Jag upplever att det är såhär:
Mycket av min lediga tid går åt till att tänka på hur jag skulle kunna vidarutveckla min sidobusiness. Det är i princip bara en enda site som ger dessa intäkter och det är det som gör det väldigt riskabelt, iallafall mer riskabelt än om det var 10 siter av olika snitt som tillsammans utgjorde intäkterna.
Men rent konkret så tar min sidobusiness ingen tid alls så länge jag inte vill göra förbättringar till siten i fråga. Siten skalar väl, inbyggd redundans om nåt går ner, och min host är rock solid. Så om man hårddrar det så skulle det kunna klassas som nära nog passiv inkomst vid det här laget. Jag filar dock på ett par andra siter och det tar ju lite tid men inte så att det stör.
Problemet jag upplever är dock att jag tror (eller får för mig) att jag skulle kunna ha en mer tydlig fritid om jag faktiskt jobbade med min sidobusiness eftersom det ju är det jag brinner för. Som det är nu är jag liksom aldrig helt ledig eftersom jag går o funderar på sidobusinessförädlingen stup i kvarten medan om jag jobbade med det kanske skulle kunna säga "ok, det var dagens 10 timmar, nu tar vi och går på bio" eller nåt i den stilen.
Mer tid ger alltså automatiskt INTE ökade intäkter och att anställa nån känns inte heller som rätt tidpunkt. Jag har överhuvudtaget lite svårt att se hur jag skulle kunna öka intäkterna på annat sätt än att jag lägger till lite flera features på siten som skulle dra lite fler folk + möjligheten att starta nya siter som alla som jobbat med organisk trafik, och inte betald/konstgjord trafik, vet är ganska svårt och tar tid.